دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده
سرخط خبرها

اتفاق ویژه برای بسکتبال مشهد| آویژه در لیگ برتر با دو تیم!

  • کد خبر: ۱۱۰۴۵۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
اتفاق ویژه برای بسکتبال مشهد| آویژه در لیگ برتر با دو تیم!
با صعود تیم لیگ‌یکی آویژه صنعت پارسای مشهد، این باشگاه در لیگ‌برتر بسکتبال صاحب ۲ تیم شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ این اتفاقی نادر و ویژه در ورزش خراسان‌رضوی است! تیم بسکتبال لیگ‌یکی آویژه صنعت پارسای مشهد با غلبه در مجموع دو بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی لیگ دسته‌اول مقابل «لئونارد شاهین‌شهر» به فینال این رقابت‌ها صعود کرد تا طبق قانون فدراسیون فصل آینده در لیگ‌برتر بسکتبال کشور باشد. شاگردان مجید قیاسی در وضعیتی لیگ‌برتری شدند که تیم‌های اول و دوم لیگ دسته‌یک سهمیه حضور در لیگ‌برتر را کسب می‌کنند و آویژه هم با غلبه بر حریف شاهین‌شهری به این مهم رسیده است.

برتری ۷۵ بر ۶۸ در بازی رفت و شکست ۷۶ بر ۷۴ در بازی برگشت، این فرصت را به تیم مشهد داد که لیگ‌برتری شود. این‌همه درحالی است که باشگاه آویژه چندسالی است در لیگ‌برتر هم تیم‌داری می‌کند و از قضا لیگ‌برتری‌های این باشگاه وضعیت خوبی هم در این مسابقات دارند. چالش شیرین و جذابی که حالا پیش‌روی مدیران این باشگاه بسکتبال مشهد است و باید دید در قبال این اتفاق نادر، مدیران ورزش استان و صدالبته فدراسیون بسکتبال چه تصمیمی خواهند گرفت؟

بازخوانی مسیر صعودی غرورانگیز

آذر سال گذشته بود که باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد در مراسمی جشن رونمایی از پیراهن تیم‌هایش را برگزار کرد؛ تیم لیگ‌برتری و تیم لیگ‌یکی. حضور هم‌زمان دو تیم از یک باشگاه بسکتبال در لیگ‌برتر و لیگ دسته‌یک خودش اتفاقی خوب بود که به‌باور مدیران این تیم تمام‌مشهدی برای میدان‌دادن به بازیکنان جامانده از تیم لیگ‌برتری رقم خورد. تیم لیگ‌یکی آویژه درست مثل تیم لیگ‌برتری‌اش از شمار قالب بازیکنان مشهدی بهره می‌برد و از همان ابتدای فصل لیگ دسته‌یک صرفا با هدف میدان‌دادن به بازیکنان بومی به میدان پا می‌گذاشت.

اما رفته‌رفته هرچه از لیگ دسته‌یک بسکتبال کشور گذشت، نماینده مشهد نمایش‌های دل‌چسب‌تری از خودش نشان داد و برخلاف دو تیم پاسارگاد و خانه بسکتبال خراسان که یکی پس از دیگری از میدان به‌در شدند، توانست تا مرحله پلی‌آف شمال و جنوب بالا بیاید؛ جایی که دیگر کسی تصورش را نمی‌کرد نماینده باشگاه لیگ‌برتری در لیگ‌یک بتواند خودش را به فینال برساند و سهمیه لیگ‌برتر کسب کند. آویژه‌ای‌های لیگ‌یک در این مرحله هم با عبور از گلنور اصفهان و بعد از آن لئونارد شاهین‌شهر با شایستگی سهمیه لیگ‌برتر را گرفتند تا بازیکنانشان آینده‌ای درخشان در پیش داشته باشند. بازیکنانی که به‌احتمال فراوان فصل بعد یا در آویژه لیگ‌برتری توپ می‌زنند یا فرصت بازی در سایر تیم‌های لیگ‌برتر را پیدا خواهند کرد.

موضع آویژه در قبال تصمیمی سخت

امیراحد مستشاری، عضو هیئت‌مدیره باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد، در واکنش به صعود تیم لیگ‌یکی این باشگاه به لیگ‌برتر می‌گوید: «خوشبختانه جوانان خوب مشهدی نشان دادند که این شهر شایستگی داشتن دو نماینده در لیگ‌برتر را دارد.» وی با اشاره به چالش شیرین باشگاه درباره داشتن دو تیم در لیگ‌برتر اظهار می‌کند: «قطعا فدراسیون اجازه حضور دو تیم از یک باشگاه را در رقابت‌های لیگ‌برتر نمی‌دهد و حقیقتا ما هم این اتفاق را پیش‌بینی نمی‌کردیم. در روز‌های آینده هم باید با فدراسیون مذاکراتی انجام دهیم تا ببینیم تکلیف این سهمیه چه خواهد شد.» وی تصریح می‌کند: «البته ما هم در هیئت‌مدیره درباره این اتفاق تصمیم‌گیری می‌کنیم تا بازیکنان تیم بهترین بهره را ببرند و بتوانند از فرصت طلایی لیگ‌برتر سود ببرند.»

قیاسی: بازیکنان از جان مایه گذاشتند

سرمربی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد بعد از صعود شیرین به لیگ‌برتر گفت: «بازیکنان من از جان مایه گذاشتند و نتیجه زحماتشان را گرفتند.» محمد قیاسی افزود: «فصل سخت و پرپیچ‌وخمی را پشت‌سر گذاشتیم و خداراشکر دست‌آخر به چیزی که می‌خواستیم، رسیدیم.» وی تصریح کرد: «حمایت‌های هیئت‌مدیره و باشگاه در همه این مسیر سخت و طولانی همراه ما بود و بازیکنان با غیرت به خواسته‌شان رسیدند.»

سهمیه در مشهد می‌ماند؟

یکی از علامت سؤال‌های کلیدی در اتفاق ویژه صعود تیم لیگ‌یکی آویژه صنعت پارسا به لیگ‌برتر بسکتبال این است که آیا در صورت فروش این سهمیه، تیم در استان می‌ماند یا خیر؟ بسکتبال خراسان در یکی‌دو سال گذشته نمایندگان زیادی در لیگ‌های مختلف داشته است و شاید حالا انتظار می‌رود با حمایت و تدابیر ویژه مدیریت ورزش استان، این امتیاز در مشهد باقی بماند. مجید، ولی پور، رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، در واکنش به این موضوع گفت: «من شاهد بودم که این جوانان به‌سختی به این موفقیت رسیدند و حالا اگر قرار باشد امتیاز این تیم به خارج از استان برود، خیلی حیف است.»

وی افزود: «وظیفه من است که از همین حالا رایزنی‌هایم را شروع کنم تا در سطوح بالای استان، در شورای‌عالی ورزش تصمیم جدی برای حمایت و کمک به این تیم گرفته شود.»، ولی پور یادآور شد: «یک باشگاه پیدا می‌‎شود که صفرتاصد همه هزینه‌ها را خودش می‌‎دهد و با تلاش و غیرت بازیکنانش به این موفقیت می‌رسد. خداوکیلی نباید یک‌بار از آن‌ها تشکر کرد؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->